REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PROWADZONEGO
KROLESTWOBAJEK.PL
- 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://krolestwobajek.pl
- Na potrzeby niniejszego regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie użytych w nim wyrażeń:
- a) „Sklep internetowy”– prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy działający pod adresem krolestwobajek.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać zamówienia i dokonywać zakupów towarów oferowanych przez Sprzedawcę;
- b) „Sprzedawca”– Agata Masełko-Sokół, prowadząca działalność nierejestrowaną pod adresem ul. Pszczela 3, 43-267 Suszec
- c) „Klient”– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu internetowego, w szczególności składająca zamówienie;
- d) „Towar”- produkt wystawiony do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego;
- e) „Przelew bankowy”- płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe, stacjonarne lub na poczcie;
- f) „Przelew elektroniczny”- płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line za pośrednictwem serwisu „Przelewy24”;
- g) „Regulamin”– niniejszy dokument.
- h) Kodeks cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (j. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.);
- i) u.p.k.– ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz. U. z 2017 r. poz. 683 z późn. zm.).
- j) uśde – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (U. z 2017 poz. 1219 t.j. z późn. zm.)
- k) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- 2
Akceptacja Regulaminu
- Korzystanie przez Klientów ze Sklepu internetowego wymaga akceptacji Regulaminu.
- Klient, dokonujący zakupu w Sklepie internetowym, akceptuje Regulamin przy składaniu zamówienia.
- Klient korzystający z b formularza kontaktowego akceptuje Regulamin przy korzystaniu z tej usługi.
- 3
Warunki techniczne świadczenia Usług
- Odpowiednio do charakteru usług korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga:
1) Internet Explorer minimum ver. 10, Google Chrome, Mozilla Firefox w najnowszej wersji lub jednej wstecz dla dnia złożenia zamówienia lub innej przeglądarki o podobnych właściwościach,
2) posiadania adresu email,
3) rozdzielczości ekranowej minimum 1024×768 pikseli,
4) włączonej obsługi „cookies”
5) włączonej funkcji javascript.
2. Przesłania zdjęcia, o którym mowa w §6 ust. 2, można dokonać w formacie .jpg, lub .png
4
Klient
- Klientami mogą być tylko te osoby, które zaakceptowały Regulamin.
- Jeżeli korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga podania przez Klienta jego danych osobowych lub innych informacji, Klient oświadcza, że wprowadzone przez niego informacje są prawdziwe oraz że jest upoważniony do ich przekazywania Sprzedawcy.
- Sprzedawca kontaktuje się z Klientem za pośrednictwem adresu e-mail podanego przez Klienta.
- 5
Usługi
- Sklep internetowy świadczy następujące rodzaje i zakres usługi:
1) zawieranie umów sprzedaży online – w zakresie Towarów sprzedawanych w Sklepie internetowym,
2) dostarczanie treści o charakterze informacyjnym na temat Towarów w tym przesyłanie wiadomości e-mail, w których Sprzedawca potwierdza otrzymanie zamówienia, zawarcie umowy, przebieg realizacji zamówienia, przebieg realizacji reklamacji,
3) korzystanie z formularza kontaktowego,
- Korzystanie z usług Sklepu internetowego jest bezpłatne za wyjątkiem ust. 1 pkt 1 i 4-6.
- 6
Przyjmowanie i realizacja zamówień
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet.
- Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez stronę internetową, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Przez złożenie zamówienia należy rozumieć dodanie do „koszyka” Towarów poprzez wypełnienie formularza zamówienia zgodnie z informacjami w nim podanymi oraz załączenie zdjęcia dziecka.
- Po złożeniu zamówienia Klient dostaje e-mailem wiadomość zwrotną potwierdzającą przyjęcie zamówienia i zawarcie umowy. Brak otrzymania takiej wiadomości oznacza, iż zamówienie to mogło nie zostać przyjęte do realizacji. Umowa zostaje zawarta w momencie ostatecznego potwierdzenia realizacji zamówienia lub jego części przez Sklep internetowy.
- W zamówieniu Klient dokonuje:
1) wyboru zamawianych Towarów,
2) wpisania imienia i wgrania zdjęć,
3) wskazania swoich danych tj. imienia i nazwiska,
4) oznaczenia sposobu i adresu dostawy Towarów,
5) wyboru sposobu płatności.
- Przewidywany czas jego realizacji zamówienia to 7 dni roboczych. Jest to czas, który upływa od końca dnia, w którym zamówienie zostało przyjęte do realizacji, do chwili przekazania zamówionych Towarów do wysłania wybraną przez Klienta formą dostawy, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze. Zamówienia są realizowane 7 dni, dotyczy to jednak wyłącznie zamówień realizowanych na terenie Polski — dostawa za granicę może trwać dłużej. W przypadku ewentualnego braku realizacji zamówienia lub jego znacznego przedłużania się Klient powinien skontaktować się ze Sklepem internetowym drogą telefoniczną lub mailową.
- Zamówienia dostarczane są za pośrednictwem kuriera GLS, DPD, UPS lub paczkomatów InPost na adres wskazany przez Klienta.
- Zamówienia są realizowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych krajów na terenie Unii Europejskiej. Istnieje możliwość wysyłki zagranicznej, w tym przypadku niezbędne jest indywidualne uzgodnienie ze Sklepem internetowym kosztów transportu oraz ich opłacenie.
- Informacja na temat kosztów przesyłki dostępna jest pod adresem https://krolestwobajek.pl/platnosci-i-dostawa/ . Czas dostawy zależy od operatora przesyłek i jest szacowany na terenie Polski – do 3 dni roboczych.
- Do każdego zamówienia Sklep internetowy dołącza fakturę VAT przesyłaną drogą elektroniczną.
- Informacje handlowe zamieszczone w Sklepie internetowym nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Klient, składając zamówienie, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w jego opisie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówień z nieprawidłowymi lub niekompletnymi danymi adresowymi.
- Sprzedawca nie odpowiada za jakość zdjęcia dostarczonego przez Klienta, jak również za inne błędy przez niego spowodowane.
- 7
Płatności i ceny
- Płatności dokonywane są na konto Sprzedawcy za pośrednictwem Przelewu bankowego lub Przelewu elektronicznego. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Wszystkie ceny Towarów zamieszczone w Sklepie internetowym podawane są w złotych polskich. Podane ceny są cenami brutto (zawierają podatek od towarów i usług). Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Podane ceny towarów zawierają koszty dostawy na terenie Polski.
- Klient może skorzystać z kodu promocyjnego otrzymanego uprzednio od Sklepu internetowego.
- Dostępne formy płatności – karty płatnicze:
* Visa
* Visa Electron
* MasterCard
* MasterCard Electronic
* Maestro - W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Przy płatnościach kartą czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
- 8
Odpowiedzialność Sprzedawcy i Reklamacje
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie internetowym pochodzą od Sprzedawcy i są oryginalne.
- Towary przedstawione na zdjęciach w rzeczywistości mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Towar bez wad oraz odpowiada za ich wady na zasadach uregulowanych w art. 556 i n. Kodeksu Cywilnego (rękojmia za wady). Klient ma prawo złożyć reklamację w przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego Towaru z umową, w szczególności w przypadku niezgodności Towaru ze złożonym zamówieniem.
- Reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu oraz pisemną informacją o przyczynie reklamacji (ewentualnie o preferowanym sposobie rozwiązania reklamacji) powinien być dostarczony przez Klienta na adres Sprzedawcy wskazany w §1 ust. 2 pkt 2.
- Reklamacje dotyczące zamówionego Towaru rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia ich otrzymania przez Sklep internetowy wraz z reklamowanym Towarem.
- W przypadku uznania reklamacji Towar zostanie niezwłocznie i bez zbędnych niedogodności dla Klienta doprowadzony do stanu zgodnego z umową albo wymieniony na nowy. Klient będący konsumentem może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
- W przypadku braku możliwości naprawienia Towaru lub wymiany na nowy jak również w sytuacji, gdy Towar był już wymieniany albo naprawiany, Klient może żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- W przypadku odstąpienia od umowy Klient otrzyma zwrot kosztów zakupu Towaru.
- Jeśli Sklep nie ustosunkuje się do żądań Klienta w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji z Towarem, żądanie Klienta uznaje się za uzasadnione.
- Spory dotyczące reklamacji mogą być rozstrzygane na drodze pozasądowej, w szczególności w drodze mediacji bądź arbitrażu, w tym przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
- Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Klient może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Reklamacje dotyczące samego funkcjonowania Sklepu internetowego można składać drogą elektroniczną pod adresem kontakt@krolestwobajek.pl. Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie czternastu dni roboczych od dnia ich otrzymania.
- Czas trwania rękojmi wynosi 2 lata od dnia złożenia zamówienia przez klienta.
- Więcej informacji na temat praw kupujących można znaleźć na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta – https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl.
- 9
Informacja na temat odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 u.p.k. konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od otrzymania zamówionej rzeczy odstąpić od umowy bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem, że nie podlegają zwrotowi świadczenia i produkty, od nabycia których, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie można odstąpić. Zasady odstąpienia od umowy, w tym wzór formularza o odstąpieniu od umowy oraz przypadki, w których prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje określone są w pouczeniu, stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu.
W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Sklep internetowy sprzedaje Towary – spersonalizowane książki, będące rzeczami nieprefabrykowanymi oraz służące zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb Klienta, w związku z czym Klientowi, zgodnie z art. 38 u.p.k., nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1.
- 10
Ochrona prywatności, dane osobowe i wiadomości od Sprzedawcy
- W ramach Sklepu internetowego Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z zasadami określonymi w Polityce prywatności, znajdującej się pod adresem: https://krolestwobajek.pl/polityka-prywatnosci
- Klient dokonujący zakupu może wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy wiadomości przesyłanych drogą elektroniczną na podany przez niego adres mailowy, w tym wiadomości o charakterze informacji handlowych.
- 11
Prawa własności intelektualnej oraz korzystanie z treści w Sklep internetowym
- Sprzedawca działa zgodnie z polityką ochrony i poszanowania praw własności intelektualnej.
- Autorskie prawa majątkowe oraz inne prawa własności intelektualnej do Sklepu internetowego jako całości oraz jego poszczególnych części, bez względu na ich rodzaj oraz formę, przysługują Sprzedawcy, chyba że w Sklepie internetowym wyraźnie zaznaczono inaczej.
- Zabronione jest bez zgody Sprzedawcy kopiowanie, powielanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie w całości lub w poszczególnych częściach Sklepu internetowego, za wyjątkiem przypadków dozwolonego użytku, o którym mowa w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 880 z późn. zm.).
- W celu realizacji złożonego zamówienia (dopasowanie i zamieszczenie w książce) Klient udziela Sprzedawcy nieograniczonej co do czasu oraz terytorium, niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z przesłanego przez Klienta zdjęcia na następujących polach eksploatacji:
1)utrwalanie i zwielokrotnianie w postaci egzemplarzy wszelkimi technikami, w szczególności drukarskimi, reprograficznymi, zapisu magnetycznego, optycznego i cyfrowego na dowolnych nośnikach,
2)utrwalanie i zwielokrotnianie w postaci cyfrowej w szczególności w ramach systemów teleinformatycznych, bez jednoczesnego tworzenia nośnika.
- W zakresie udzielenia licencji na zdjęcie, o którym mowa w ust. 4, Klient oświadcza, że nie narusza ono praw osób trzecich oraz, że przyjmuje on wobec Sklepu internetowego pełną odpowiedzialność gwarancyjną za to, że żaden podmiot nie będzie, w związku z korzystaniem ze zdjęcia, podnosić przeciwko Sklepowi internetowemu jakichkolwiek roszczeń.
- Sprzedawca oświadcza, że wykorzystuje przesłane przez Klienta zdjęcie wyłącznie w celu dopasowania i zamieszczenia go w książeczce, która następnie przesyłana jest Klientowi.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
- 12
Zmiany regulaminu
- Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w przypadku dodania nowych funkcjonalności lub nowych wersji Sklepu internetowego lub w razie zmiany mających zastosowanie przepisów prawa.
- Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
- 13
Prawo i jurysdykcja właściwa
- Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem są usługi świadczone przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie.
- Sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów wynikłych na gruncie niniejszego Regulaminu jest miejscowo właściwy sąd powszechny.
- 16
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy odpowiednich ustaw, a w szczególności:
1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 459 z późn. zm.),
2) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 z późn. zm.),
3) ustawy z dnia. 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000),
4) ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 880 z późn. zm. ),
5) RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE z 2016 r. L 119, s. 1).
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 25 maja 2018 r.
ZAŁĄCZNIK NR 1 – POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
W przypadku umowy zawartej na odległość mają Państwo prawo od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odbioru towaru. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zostaną Państwu zwrócone wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali Państwo sprzedawcę o swojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Towar winien zostać odesłany na wskazany przez sprzedawcę adres niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym sklep został poinformowany o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli wykonaliśmy w pełni usługę za Twoją wyraźną zgodą;
2. w której cena Towaru zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi nie sprawujemy kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb;
4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi nie mamy kontroli;
8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
9. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną Twoją zgodą, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy):
Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/ych rzeczy:…
Data zawarcia umowy:
Data odbioru towaru:
Imię i nazwisko:
Adres:
Data i podpis: